sreda, 7. november 2012

Po Halloweenu je čas za božič

Sodeč po trgovinah, se dober teden po Halloweenu vse spremeni v izložbe z božičnimi dekoracijami, jelkami in lučkami. V supermarketih veselo ponujajo vse za okrasitev novoletne jelke, celo zamrznjenega celega purana za božično večerjo lahko kupite. Tako tudi mene počasi že prevzema nekaj  čisto oddaljenega božičnega vzdušja, v mrzih in nekoliko sončnih dnevih.
Po keltskem koledarju je zima v novembru in temperature so temu primerne, tudi tema se spusti nad mesto vsak dan nekoliko prej. Danes bom končala faks v trdi temi in nato po temnih in hladnih ulicah prikorakala domov okoli osmih, nič mi ni všeč ta ideja. V mrzlih dneh, ko se vrneš domov po temi, je najlepše. če te čaka večerja, če pa to ni možno, pa je dobro, če je takšna, ki te pogreje, zato bom danes priložila recept za steak in guinness pie, ki sem ga naredila v nedeljo.

Steak and guinnes pie
za 4 osebe
Sestavine:

  • 600g govedine ( jaz sem uporabila bržolo)
  • 2 srednje velika korenčka
  • 2 stebli zelene
  • 2 srednje veliki čebuli
  • 3 stroki česna
  • 2 žlici paradižnikovega pireja ali mezge
  • 150-200 ml guinnessa
  • 1 žlica moke
  • sol in poper
  • lovorov list
  • krhko testo ( 300g moke, 150g masla, 1 jajce)


Priprava:
Korenček, zeleno, česen in čebulo nasekljamo na drobne koščke. Meso narežemo na grižljaj velike koščke, damo v skledo, posolimo, popopramo in dodamo moko, dobro premešamo, da se moka enakomerno porazdeli po mesu.  V ponvi segrejemo olje in na njem hitro prepražimo zelenjavo, dodamo meso in pražimo  tako dolgo, da je meso  na vseh straneh pečeno, dodamo lovorov list, začinimo, dodamo paradižnikovo mezgo, guinness in na malem ognju počasi kuhamo še 15 -20 minut. V tem času razvaljamo testo, jaz sem naredila majhne pite v modelčkih za muffine, tako, da sem iz testa razvaljanega približno na pol cm izrezala kroge in jih položila v namaščen pekač ter tako pripravila podlogo za pito, potem sem na testo dala mesni nadev in čez položila še pokrov iz testa, spojila skupaj s podlogo in naredila luknjico na vrhu, da lahko para  izhlapi in omogoči testu, da lepo naraste. Originalna pita je narejena tako, da nadev položite v globok pekač in razvaljano testo položite na nadev kot nekakšen pokrov, jaz imam rada krhko testo, zato sem se odločila narediti posamezne pite v modelih. Odlična priloga k piti je kuhana zelenjava, kot sta grah in korenček.

Zadnje čase sem veliko pripravljala irske jedi, včerajpa sem naredila nekaj prijetno domačega, skutne slivove cmoke s piškotnimi drobtinami  in moram priznati, da sem neznansko uživala v domačnosti jedi, prav tako pa so tudi moji cimri priznali, da cmoki polnjeni s sadjem, sploh niso tako slabi, namreč, ko sem jih pripravljala, so me vsi skeptično opazovali in se čudili, kaj čudnega jim bom spet ponudila.
In počasi bom spet spekla kakšne piškote, da se prirpavim za božič. :)


Ni komentarjev:

Objavite komentar